lørdag 3. februar 2007

Oppgave 3

Vi legger ut neste oppgave tross at fristen for avstemmingen er satt fram til 12.00 søndag, sånn at de som ønsker kan begynne tenke på den.

Denne ukens oppgave er laget av juryen.

Oppgave:
"Alt av papir skal være sort eller hvitt, og i tillegg skal dere velge en farge som går igjen på alt av pynt og bokstaver. (Det er lov å lage/bruke pynt av papir)"
Formatet er valgfritt og leveres inn individuelt.

Navnet på bildet dere leverer skal hete sf3_deltagernavn.jpg
Innleveringsfristen er torsdag den 8. februar klokken 24.00

Er det noe dere lurer på så spør her i bloggen, så svarer juryen på spørsmålene her.

Lykke til!

14 kommentarer:

Cecilie sa...

Så stilig oppgave! Jeg håper det betyr at man kan bruke sort OG hvitt - og ikke bare èn av fargene?

Anonym sa...

Skal all pynt som brukes bare være papir?

Anonym sa...

Kan man bruke papir i annen farge enn sort og hvitt.
Eller bare pynte med EN annen farge

Kjersti sa...

Kul oppgave! Men så vidt jeg skjønner er det lov til å bruke både sort og hvitt på samme LO, men gråtoner er fy-fy? Det utelukker mao "sorthvite" mønsterark som innebefatter noen gråtoner? Eller?

Kjersti sa...

Det er forresten ikke helt entydig om all pynt må være en farge, eller om det holder at det er innslag av den fargen man har valgt på all pynt.... *ok skjønner jeg pirker og maser*

Kirsten sa...

Ok, en oppsummering ;)

Sort og hvitt i hovedsak på papiret- vi er jo klar over at enkelte ark kan ha innslag av gråsonene mellom sort og hvitt, men hovedinntrykket skal være sort-hvitt-sorthvitt ;)

Dere kan bruke hva slags pynt dere vil, også dersom det er laget av papir, men det skal altså bare være en farge på pynten. (Vi disker ingen for å ha en blå blomst med gult i midten, men poenget er altså at hvis man har en rød tittel så skal all annen pynt på LOen også gå i rødt.

Håper det ble klarere, og er det noe mer skal jeg prøve å komme innom igjen så fort som mulig, evt kan i alle fall jeg nås på mail: gyda@minneriket.no

Hilde sa...

Takk Kirsten!!

for litt oppklaring... har lurt litt nemlig på hvordan det egentlig var...

Cecilie sa...

Er det lov til å bruke sorte og hvite rub-ons som pynt - i tillegg til den fargen vi har valgt som "pyntefarge"?

Rita sa...

Et spørsmål jeg også: Hvis jeg f.eks har valgt blått som "pynt-farge" - kan noe av tittelen være hvite bokstaver eller må ALT av bokstaver og pynt da gå i blåtoner?

Cecilie sa...

Legger til enda et spørsmål, jeg (denne sitter visst langt inne ;) ). Hva med stempling på bakgrunnsark? Kan man stemple med sort eller hvitt?

Kirsten sa...

Er det lov til å bruke sorte og hvite rub-ons som pynt - i tillegg til den fargen vi har valgt som "pyntefarge"?

-Nei, jeg vil anse rubons som pynt i denne omgang.



Et spørsmål jeg også: Hvis jeg f.eks har valgt blått som "pynt-farge" - kan noe av tittelen være hvite bokstaver eller må ALT av bokstaver og pynt da gå i blåtoner?

-Ja, men det finnes mange fargetoner i blått ;)



Legger til enda et spørsmål, jeg (denne sitter visst langt inne ;) ). Hva med stempling på bakgrunnsark? Kan man stemple med sort eller hvitt?

- Det blir jo et spørsmål om hvor grensen går mellom pynt og "egenlaget mønsterark" og for sikkerhets skyld ville nok jeg valgt en annen løsning, denne gang ;)



Og så vil jeg si til slutt- små innslag av sort og hvitt på pynt for å få en LO som harmonerer er greit.

Kathrine sa...

Oi! Her var det jammen bra jeg leste kommentarene *fnis* Var litt på viddene nemlig.

Eli sa...

Helt enig i det Kirsten har svart dere her - og så ser jeg frem til å se hva dere lager. Kreativ gjeng med flusst av kreative evner; dette kan ikke slå feil :) :)

Eli sa...

Rubons regnes som pynt og må i så tilfelle være i samme farge som fargen man har valg til pynte på LO`n sin. Vi sier det samme for pennestreker. Du må gjerne bruke penn til å streke opp rundt LO`n din men den må da være i samme farge som pynten.

Lykke til!